1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

Методична робота

Неділя, 11 березня 2012, 11:20

e-mail

Методична робота - це систематична колективна й індивідуальна діяльність педагогічних кадрів, спрямована на підвищення їх науково-теоретичного, загальнокультурного рівня, психолого-педагогічної підготовки й професійної майстерності.

Методична робота в ДНЗ - це цілісна, заснована на досягненнях науки й педагогічного досвіду, на конкретному аналізі навчально-виховного процесу система взаємозалежних дій і заходів, спрямованих на всебічне підвищення кваліфікації й професійної майстерності кожного вихователя (включаючи заходи щодо керування професійною самоосвітою, самовихованням, самовдосконаленням педагогів), на розвиток і підвищення творчого потенціалу педагогічного колективу ДНЗ в цілому, а в остаточному результаті на вдосконалювання навчально-виховного процесу, досягнень оптимального рівня виховання й розвитку конкретних дітей.

Методичний кабінет ДНЗ - є центром методичної допомоги практичним працівникам та поширення науково-психологічних знань серед батьків щодо розвитку, виховання і навчання дітей дошкільного віку.

Функції методичної служби ДНЗ

Інформаційна:

  • вивчення та накопичення інформації про стан та результати професійної діяльності педагогів;
  • підвищення кваліфікації педагогічного персоналу;
  • підвищення якості педагогічного процесу;
  • узагальнення позитивного досвіду педагогів;
  • поповнення банку педагогічної інформації про найбільш актуальні проблеми розвитку дошкільної освіти, про новітні досягнення науки та практики;
  • широке впровадження інформаційних технологій;
  • встановлення контактів зі ЗМІ, різноманітними установами та організаціями для розповсюдження інформації про діяльність ДНЗ.

Навчальна:

  • здійснення ознайомлення педагогічного персоналу з новими освітніми програмами та технологіями;
  • ознайомлення зі стандартами дошкільної освіти України;
  • здійснення ознайомлення педагогічного персоналу з законодавчими, нормативними документами в галузі освіти;
  • організація та проведення семінарів, практичних занять, консультацій, відкритих заходів з використанням активних методів.

Контрольно-діагностична:

  • моніторинг якості педагогічного процесу;
  • застосування методів психолого-педагогічної діагностики в процесі вивчення стану освітньо-виховного процесу;
  • аналіз інноваційного досвіду педагогічного персоналу;
  • узагальнення отриманих результатів.

Корекційно-прогностична (плануюча):

  • здійснення планування перспективних та поточних заходів ( річний, місячний, календарний плани).

Організаційна:

  • організація та участь в педагогічних радах, педагогічних годинах, батьківських конференціях тощо;
  • організація методичних об’єднань, творчих груп та міні-проектів;
  • організація самостійної роботи педагогів з підвищення професійного рівня;
  • організація роботи з батьками дітей та соціальними партнерами;
  • направлення педагогів на курси підвищення кваліфікації.

Дослідницька:

  • планування заходів на основі аналізу стану освітнього процесу та запитів педагогів з урахуванням нових тенденцій в розвитку освітніх технологій;
  • вивчення та розповсюдження інноваційного досвіду.

Комунікативна:

  • усвідомлення особистої та соціальної значимості діяльності;
  • реалізація гуманістичної парадигми в педагогічній діяльності; встановлення ділових контактів з учасниками педагогічного процесу, з соціальними партнерами.

Виховна:

  • стимулювання творчої діяльності педагогів;
  • виявлення потенціалу педагогів;
  • стимулювання підвищення професійної кваліфікації;
  • мотивування на використання особистісно-орієнтованої моделі виховання, прояв любові та розуміння.