1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

Сторінка музичного керівника

Понеділок, 18 червня 2018, 00:02

pilipenko

Пилипенко Ліна Іванівна

       Музичний керівник ДНЗ №2 "Орлятко"

   Освіта -  вища.  

 У 1992 році закінчила Сумський державний педагогічний інститут   ім. А. С. Макаренка, музично – педагогічний факультет.

         Педагогічний стаж – 23роки.

         Має кваліфікаційну категорію «Спеціаліст вищої категорії».

         Творче кредо:

«Шукай нове, твори, дітей і музику люби!»

   Вихованці нашого дитячого садочку  люблять і розуміють музику: виразно і злагоджено співають, ритмічно і красиво танцюють, грають на дитячих музичних інструментах, виявляють творче ставлення до музики. 

          Головні завдання які я ставлю перед собою на музичних заняттях: 

- виховую любов та інтерес до музики;
- допомагаю дітям ввійти в світ музики, відчути її, зрозуміти;
- збагачую музичні враження дітей шляхом ознайомлення їх з різноманітними музичними творами;
- навчаю дітей злагоджено співати, красиво і ритмічно рухатися під час музики, грати на музичних інструментах;
- розвиваю музичні здібності у дітей, емоційну чутливість, музичний слух, а також творчі та артистичні здібності дітей.
Всі ці завдання взаємозв’язані і залежать від вікових особливостей дітей.

Сторінка старшої медичної сестри

Понеділок, 18 червня 2018, 00:02

Як підготувати дитину до дитячого садка

 alt

 1.Переконайтеся у власній впевненості, що дитячий садок необхідний для вашої сім'ї саме зараз. Дитина добре відчуває, коли батьки сумніваються в доцільності "садівського" виховання. Будь-які ваші коливання вона використовує для того, щоб чинити опір розлученню з батьками. Легше і швидше звикаються діти батьків у яких немає альтернативи дитячому саду.
2. Розкажіть дитині, що таке дитячий сад, навіщо туди ходять діти, чому ви хочете, щоб маля пішло в дитячий садок. Наприклад: «Дитячий садок це такий красивий будинок, куди мами й тата приводять своїх малят. Я хочу, щоб ти познайомився і подружився з іншими дітьми і дорослими. У садку все пристосовано для дітей. Там маленькі столики і стільчики, маленькі ліжечка, маленькі раковини для вмивання, маленькі шафи, багато цікавих іграшок. Ти все зможеш розглянути, доторкнутись, пограти з цими речами. У садку діти їдять, гуляють, грають. Я дуже хочу піти на роботу, мені це цікаво. І я дуже хочу, щоб ти пішов в дитячий садок, щоб тобі теж було цікаво. Вранці я відведу тебе в садок, а увечері заберу. Ти мені розповіси, що у тебе було там цікавого, а я розповім тобі, що у мене цікавого на роботі. Багато мам і тат хотіли б відправити до цього садка своїх дітей, але беруть туди не всих. Тобі пощастило, восени я почну водити тебе туди. Але нам потрібно підготуватися до цього. Купити всі необхідні речі, приготувати "радісну коробку", вивчити ім'я вихователів і правила дитячого садка.
3. Проходячи біля дитячого садка, з радістю нагадуйте дитині, як їй пощатило - восени вона зможе ходити сюди. Розповідайте рідним і близьким у присутності маляти про свій успіх, говоріть, що пишаєтись своєю дитиною, адже її прийняли в дитячий садок.
4. Розкажіть дитині про режим дитячого садку: що, як і в якій послідовності, вона робитиме. Чим детальніше буде ваша розповідь і чим частіше ви її повторюватимете, тим спокійніше і упевненіше відчуватиме себе ваше дитя, коли піде в садок. Запитуйте у маляти, запам'ятав він, що робитиме після прогулянки, куди складати свої речі, хто йому допомагатиме роздягатися, що він робитиме після обіду. Питаннями такого роду ви зможете проконтролювати, чи добре дитина запам'ятала послідовність подій. Маля лякає невідомість. Коли дитя бачить, що очікувана подія відбувається, як і було обіцяно, він відчуває себе упевненіше.
5. Побалакайте з дитиної про можливі труднощі, до кого вона може звернутися за допомогою, як вона це зможе зробити, Наприклад: "Якщо ти захочеш пити, підійди до вихователя і скажи: "Я хочу пити", і Ганна Миколаївна наллє тобі води. Якщо захочеш в туалет, скажи про це». Не створюйте у дитини ілюзій, що все буде виконано на першу вимогу і так, як вона хоче. Поясніть, що в групі багато дітей і інколи їй доведеться почекати своїй черги. Ви можете сказати маляті: "Вихователь не зможе одягнути відразу всіх дітей, тобі доведеться трохи почекати». Спробуйте програти всі ці ситуації з дитиною вдома. Наприклад, ви - вихователь, а ведмежа, за якого вам теж доведеться говорити, просить пити.
6. Приготуйте разом з дитиною «радісну коробку», складаючи туди недорогі речі. Це можуть бути невеличкі іграшки, привабливі для вашої дитини і вже точно будуть радувати інших дітей, коробочки з вкладеними в них забавними предметами: красиві паперові серветки або латочки з тканини, приємні на дотик; книжки з малюнками. Можливо, ви вмієте складати орігамі, тоді сміливо відправляйте в «радісну коробку» паперового журавля або собачку. За літо ви наповните коробку. Тоді восени вранці вам простіше буде відправляти дитину в дитячий садок: з іграшкою веселіше йти і простіше зав'язати стосунки з іншими дітьми.
7. Навчіть дитину знайомитися з іншими дітьми, звертатися до них по імені, просити, а не віднімати іграшки; пропонувати свої іграшки, робити послуги іншим дітям.
8. Дитя звикне тим швидше, чим з великою кількістю дітей і дорослих зможе побудувати стосунки. Допоможіть йому в цьому. Познайомтеся з іншими батьками і їх дітьми. Називайте інших дітей у присутності вашої дитини по імені. 
9. Чи знаєте ви, що чим краще будуть ваші стосунки з вихователями та іншими батьками і їх дітьми, тим простіше буде звикнути вашій дитині.
10. Будьте поблажливі і терпимі до інших. Досконалих людей немає. Проте, прояснювати ситуацію, що турбує вас, необхідно. Робіть це в м'якій формі або через фахівців. У присутності дитини уникайте критичних зауважень в адресу дитячого садку і його співробітників. Ніколи не лякайте дитину дитячим садом.
11.Учіть дитину вдома всіх необхідних навичок самообслуговування. 
12. Наголошуйте, що Ваша дитина, дорога Вам і ви її любите.

Якщо ж ваше дитя погано адаптується до обстановки дитсадка, погано спить , їсть, стає агресивним, його поведінка міняється від бурхливих істерик до повної апатії, з'являються страхи - знайдіть можливість проконсультуватися з психологом.

 

Готуємося до садочка

alt 

Про те, що до школи дитину треба готувати, знають усі. А от про те, що і до вступу в дошкільний навчальний заклад малюка треба теж готувати, багато хто з батьків не здогадується. В інших випадках це питання починає хивлювати батьків занадто пізно - коли вони безпосередньо вже зтикаються з труднощами звикання (адаптації) дитини до нових умов, або коли до першого відвідання дитячого садка залишається всього кілька днів. Між тим, якщо малюка не готувати заздалегідь до цієї важливої в його житті події, це може призвести до неприємних і навіть тяжких наслідків.
Науковці доводять, що вступ малюка до дитячого садка в усіх випадках супроводжується для нього психологічними труднощами, адже він має пристосуватися до нових умов (адаптуватися), виробити нові для себе форми поведінки. Дитина вперше залишається без рідних, тому в неї настає стан страху, відбувається психічне перенапруження, що призводить до змін в роботі різних систем організму. В цей час більшість дітей перебуває у стані стресу. Як результат - вони слабнуть, у них знижується опорність до мікробної та вірусної флори, вони починають хворіти. Отже, ствердження частини мам: "Віддала дитину до дитячого садка і вона почала хворіти!" - є наслідком не поганого догляду з боку персоналу дошкільної установи, а в більшості випадків - наслідком відсутності належної підготовки самого малюка до вступу в дитячий садок.
Адаптація дитини до дитячого садка процес поступовий тому приділити увагу необхідно заздалегідь.Вашому малюкові виповнилося, напевно, три роки. І восени він почне відвідувати дитячий дошкільний заклад. У вас є три літні місяці, щоб зайнятися самостійною підготовкою дитини до дитячого садка.
Оформлюючи дитину в групу, батьки переживають: як там зустрінуть дитину? Як будуть годувати? Чому навчать? Чи добре буде малюку? Чи будуть його любити?
Це хвилювання можна пояснити - батьки вперше залишають дитину з незнайомими людьми. Це хвилювання підсилюється, коли малюк не хоче йти до садка, не хоче розлучатись з рідними, відмовляється від гри з дітьми.
Чи у всіх дітей однакова поведінка при вступі в садок? Ні. Одні діти впевнені, вибирають гру, ідуть на контакт з дітьми та дорослим, інші - менш впевнено, більше спостерігають, ще інші - проявляють повне небажання іти в групу, негативізм, відхиляють всі пропозиції, бояться відійти від батьків, голосно плачуть.
Причини такої поведінки різні: це і відсутність режиму вдома, і невміння гратись, і несформованість навичок самообслуговування. Однак основна причина - це відсутність досвіду спілкування з однолітками та дорослими.
Спостереження показують, що хлопчики 3-5 років гірше переносять розлуку з рідними. А найкраще проходить адаптація у віці після 1 року 6 місяців.
Середній строк адаптації - 7-10 днів в ясельному віці; з 3 років - 2-3 тижні; 5-6 років -1 місяць. Виникнення у дитини стійкого "адаптаційного синдрому" свідчить про її неготовність до виходу із сім'ї.
Значна частина батьків ще зовсім молоді люди і часом навіть не підозрюють, що нові умови дитячого саду для дитини можуть бути важкі.
Адаптаптація дитини процес індивідуальний, і кожен батько відчуває, як психологічно підготувати саме свою дитини до дитячого закладу. Основні моменти викладені в пам'ятці. Батьки повинні уважно з нею ознайомитися.

Ознаки психологічної готовності до садочка 

 alt

• інтерес дитини до ігор і взаємодії з іншими дітьми; 
• відсутність негативної реакції на відсутність матері; 
• готовність дитини до спілкування з іншими дорослими, крім близьких родичів; 
• відсутність виражених страхів і тривоги в новій ситуації,; 
• дитина «хоче в садок», якщо її запитати.
 








Організація харчування дітей у  ДНЗ №2 «Орлятко»  м. Лохвиці.

 

harchuvannya

Раціональний режим харчування, збалансованість раціону є основними умовами для підвищення опору дитячого організму до захворювань, для нормального росту і розвитку дітей,  які виховуються у дошкільному навчальному закладі. Режим харчування залежить від режиму роботи дошкільного закладу. Їжа видається дітям у суворо визначений час, тричі на день.Під час оздоровчого періоду організовуються додатковий прийом їжі – другий сніданок з 10.00 до 11.00 у вигляді фруктів, соків, які видаються під час прогулянки.
Для організації оптимального питного режиму забезпечуємо дітей водою за індивідуальною потребою. Кип’ячену воду дають після охолодження  до кімнатної температури.
При організації харчування необхідно додержуватися принципів наступності,  єдності вимог  у дошкільному навчальному закладі і в родині. Питання раціонального харчування дітей  включаємо у тематику  батьківських зборів, консультацій для батьків, висвітлюємо  в інформаційних куточках. Для правильної організації годування дитини вдома, особливо у вихідні  і святкові дні, батьки повинні  знати режим  і специфіку харчування у дошкільному навчальному закладі. Тому щодня в інформаційному куточку вивішується  меню із зазначенням виходу страв.
Для частування дітей у дні народження, інші свята  використовуються приготовлені у закладі пироги, пиріжки або принесені батьками  фрукти, ягоди, цукерки, печиво (промислового виробництва). З метою попередження захворюваності гострими кишковими інфекціями  та харчових отруєнь дітей  суворо забороняється приносити у дошкільний навчальний заклад кремові вироби (торти, тістечка), морозиво, напої, у тому числі солодкі газовані.
Раціональне харчування в дошкільному навчальному закладі передбачає обов’язкове складання меню. Примірне  двотижневе меню складається на зимово-весняний  і літньо - осінній періоди року та погоджується  з територіальною установою  державної  санітарно-епідеміологічної служби і затверджується керівником  навчального закладу.
Щодня на кожний наступний день відповідно до наявності  продуктів харчування  та з урахуванням  примірного двотижневого меню, картотеки страв необхідно складати меню-розклад. Меню-розкладка складається відповідно до картотеки страв, яка затверджується керівником закладу. Картотека страв – це набір карток –розкладів страв  для Картотеки  страв за групами страв: перші, другі, треті страви, салати, гарніри тощо.
Щодня залишаються добові проби кожної страви раціону. Добова проба страв є показником якості роботи кухарів закладу. Тому її відбирає кухар з казана  у присутності медпрацівника. Проби відбирають  в об’ємі порцій для дітей молодшої вікової  групи, зберігають в харчоблоці у холодильнику при температурі +4 -+8 С. Проби страв кожного прийому їжі зберігаються протягом доби до закінчення аналогічного прийому їжі наступного дня, наприклад, сніданок  - до закінчення сніданку наступного дня, обід – до закінчення обіду наступного дня тощо.
Для контролю за виконанням затвердженого набору продуктів я веду Журнал обліку  виконання норм харчування. На підставі даних цього журналу кожні десять днів  проводиться аналіз якості харчування, а за необхідності його корекція. При повному виконанні норм харчування можна не проводити  розрахунок хімічного складу раціонів харчування,  тому що затверджені норми харчування мають хімічний склад, що відповідає фізіологічним потребам дітей  в основних харчових речовинах  та енергії. При невиконанні норм харчування  до кінця місяця, з метою подальшої корекції харчування , необхідно проводити розрахунок основних інгредієнтів їжі (білків, жирів і вуглеводів) у раціонах харчування дітей відповідно  до Таблиць хімічного складу та енергетичної цінності продуктів харчування.
Показниками правильної організації харчування в дошкільних  навчальних закладах є показники здоров’я дітей  (ступінь фізичного розвитку дітей за результатами  антропометричних вимірювань, поширеність захворювань, у тому числі шлунково-кишкових, індекс здоров’я тощо). У закладі постійно здійснюється контроль за харчуванням  дітей,станом їхнього здоров’я, систематично аналізуються перелічені показники  і відповідно до цього проводиться корекція харчування.

Медико-педагогічний контроль в ДНЗ№2 «Орлятко».

control

Старша медична сестра веде медико - педагогічний контроль за режимом дня, ранковою гімнастикою, фізкультурними заняттями, загартовуванням, організацію харчування у дошкільному навчальному закладі. Проводить відповідні записи у журналі, які допоможуть проаналізувати діяльність закладу щодо організації фізичного виховання дошкільнят.
Медичний працівник визначає фізіологічне навантаження та тренувальний ефект фізкультурного заняття. Для цього в одного із дітей підраховується частота серцевих скорочень (ЧСС) за 1 хвилину; до заняття, після кожної його частини та через 5 хвилин після заняття. Показники фіксуються в таблиці, таким чином визначається тренувальний ефект. Для цього підсумовуються показники ЧСС , зафіксовані після кожної частини заняття, визначається середнє арифметичне. Після незначного фізичного навантаження серце скорочується 120-135 разів на хв., після середнього -150-160 раз. Однак його показники значно залежать від індивідуальних особливостей  організму дитини.
Середні дані пульсу дошкільнят, які перебувають у спокою:

Стать Вік
  3 роки 4 роки 5 років
Хлопчики 105-110 100-105 95-100
Дівчатка 100-105 95-105 90-95

Вихователь-методист фіксує за допомогою секундоміра рухову діяльність  однієї дитини, відмічають її щохвилинно.
Згодом підсумовується час руху і визначається моторна щільність за формулою:
Час рухової активності
Загальна тривалість заняття    * 100%
Аналізуючи ранкову гімнастику, звертаю увагу на зміст та методику проведення кожної її частини, наголошую на правильність добирання вправ, їхнього дозування, якості виконання рухів. Також фіксую тривалість бігу  у вступній та заключній частинах,а також прийоми, що використовуються  педагогом під час проведення ранкової гімнастики.
Аналізуючи гартувальні процедури звертаю увагу не тільки на температуру в різних групових приміщеннях, але й  оцінюю методику проведення  спеціальних заходів загартування щодо дотримання основних принципів: послідовності, поступовості, позитивного настрою дітей.